برنامه ریزی به روش GIST GIST روش جدیدی برای برنامه ریزی است که توسط گوگل و سایر شرکت های بزرگ استفاده می شود.

برنامه ریزی به روش GIST

GIST که مخفف کلمات زیر است:

  • Goal
  • Idea
  • Step
  • Task

این روش برای برنامه ریزی توسعه محصول است که در بسیاری از شرکت های بزرگ مانند Google در حال استفاده است، این روش به صورت زیر استفاده می شود.

ابتدا شما اهداف محصولی خود را انتخاب می کنید، پس از آن برای رسیدن به آن اهداف ایده هایی دارید، هر ایده طی چند مرحله یا حتی فاز قابل انجام است شما در مراحل وظایفی انجام می دهید تا مرحله را کامل کنید بدون صورت شما GIST را پیاده سازی می کنید.GIST بسیار ساده است و با یک ساختار چهار طبقه ای انجام می شود.

از جمله ویژگی های GIST می توان موارد زیر را دانست:

  • همه ایده ها و فعالیت در یک زمان قابل بیان هستند.
  • دوره های طراحی و ایده پردازی قابل انجام هستند.
  • ایده ها جای خود را به استراتژی یا راهبرد می دهند.
  • بانک ایده ها،مراحل و وظایف به صورت دقیق موجود است.
  • بجای مراحل طولانی، گام های کوتاه با وظایف ساده پر می شود.